Šumska pedagogija-avantura između komunikacije i edukacije
Konferencija pod nazivom „Šumska pedagogija - avantura između komunikacije i edukacije“ u listopadu 2017. organizirana je u šumovitom mjestu Milovy. Konferencija je kao i svaki put do sad bila zanimljivo predstavljanje šumskih škola i aktivnosti koje šumski pedagozi iz Europe provode u svojim zemljama, ali i prilika da se debatira i umrežava na području šumske pedagogije. Okupila je 130 šumara i šumskih pedagoga iz raznih krajeva Europe. Na konferenciji ovoj 12-toj po redu konferenciji održano je 14 radionica, predstavljeno je 7 aktivnosti i 4 projekta.
U konferencijskom djelu istaknula bih predavanja Rolfa Juckera iz Švicarske“ Kako šumska pedagogija doprinosi edukaciji za održivi razvoj“ i Martina Šroma iz Češke pod nazivom“Jesu li aktivnosti šumske pedagogije plodonosne?“ U izložbenom djelu predstavljene su razne didaktičke igre i instrumenti od prirodnih materijala kao što su igre memorije, igre sastavljanja, bojanke, drvene olovke i predmeti. Na Marketu aktivnosti sudionici su se igrali kroz aktivnosti kao što su ljudska kamera ili kako promatrati prirodu u detaljima, sakupljali su češere, pa su izrađivali drvene klupice, tražili šišmiše i otkrivali tragove životinja u šumi.
Teme dnevnih radionica bile su interesante kao i svake godine; Zelena okruženja za učenje djece sa posebim potrebama, Igre uloga u šumskoj pedagogiji, Intuitivna pedagogija, Avantura sa pčelama, Uređivanje šuma za djecu, Kreiranje šumskih igara i druge. Radionice su se održavale dva dana za redom, čak i noću kada su sudionici trebali osvajati bodove na zamišljenim punktovima ; gađajući iz puške, prepoznavajući zvuk životinja, trežeći u mraku sakriveni šumski suvenir i pogađajući vrste drveća na opip.Noću je predstavljen i Teatar sjena koji može biti prava atrakcija za djecu.
Такие картинки джерсийского дьявола рисовали в 1909 году:
Novost na ovoj konferenciji je Market projekata gdje su na interaktivan način predstavljeni projekti; „Šuma eksperimenata“ koji je najnoviji projekt Šumarskog instituta iz Ljubljane, zatim „Otkrijte šumu putem svih osjeta- i čarapa“ iz Češke, Slovaci su predstavili „Šumsku akademiju za najmlađe“, a Bavarska je predstavila „Šumu za učenje“ svoj najnoviji projekt kojim je svaki učenik završnog razreda srednje škole dobio svoj hektar šume. Učenicima nisu dane nikakve konkretne upute, nego oni u šumi trebaju biti šumari i sami odlučuju što će biti njihov cilj i kako će do njega stići. Zadnji je dan konferencije organiziran posjet muzejima koji promoviraju temu šume i tradicije.
Ovu 12. konferenciju organizirala je EU grupa za šumsku pedagogiju u čiji rad je uključena modelna šuma „Sliv rijeke Mirne“. Grupa je nastala iz aktivnosti Forest Communication Network-a čiji rad je podržan od UN-a.