Projekt

Erasmus+ "U šumi kao u učionici"

U šumi kao u učionici - Erasmus+ projekt
Modelna šuma Istra, kao pionir šumske pedagogije u Hrvatskoj, u suradnji s partnerima iz Hrvatske i Slovenije, provodi projekt s ciljem unaprijeđenja i stručnog razvoja koncepta šumske pedagogije u Hrvatskoj kroz edukaciju nastavnika, odgojitelja i drugih edukatora te pružiti djeci priliku za učenje i razvoj u prirodnom okruženju.
Ciljevi projekta
Projektom se nastoji:
  • Razviti kapacitete edukatora u dječjim vrtićima i osnovnim školama za provođenje programa šumske pedagogije.
  • Omogućiti razmjenu znanja i iskustava između hrvatskih i slovenskih edukatora.
  • Kreirati e-priručnik kao osnovu za stručnu edukaciju budućih šumskih pedagoga.
  • Pokrenuti proces certificiranja šumskih pedagoga u Hrvatskoj.
  • Promicati inkluzivnu primjenu šumske pedagogije u radu s djecom s teškoćama.
Ključni partneri
Projekt okuplja ugledne organizacije i institucije iz Hrvatske i Slovenije:
  • Modelna Šuma Istra (HR) – prijavitelj i koordinator projekta.
  • Gozdarski institut Slovenije (SI) – stručni partner s bogatim iskustvom u šumskoj pedagogiji.
  • Pucko otvoreno učilište Dr. Ante Starčević Gospić (HR) – regionalni centar za edukaciju u Lici.
  • Dječji vrtić Olga Ban Pazin (HR) – partner za edukaciju odgojitelja.
  • Osnovna škola Vazmoslav Gržalja Buzet (HR) – partner za edukaciju u osnovnim školama.
Aktivnosti u sklopu projekta
U razdoblju od veljače 2024. do travnja 2025. godine provodit će se niz edukativnih aktivnosti:

✅ Međunarodni trening u Sloveniji – upoznavanje dobrih praksi šumske pedagogije.
Više o tome pronađite u članku ovdje.

✅ Edukacija budućih edukatora u Istri i Lici – stručno osposobljavanje odgojitelja i nastavnika.
Članak o edukaciji u Istri -> LINK
Članak o edukaciji u Lici -> LINK

✅ Izrada edukativnih materijala – razvoj digitalnog priručnika za edukaciju.

✅ Završna konferencija u Istri – predstavljanje rezultata i primjera dobre prakse.
Više o tome pronađite u reportaži ovdje te u članku ovdje.

Zašto je šumska pedagogija važna?
Brojna istraživanja potvrđuju da boravak u prirodi pozitivno utječe na mentalno i fizičko zdravlje djece, poticanje znatiželje, logičkog razmišljanja, motorike i koncentracije. U vremenu kada se sve više djece suočava s poteškoćama u učenju i psihološkim izazovima, učenje u prirodi postaje neophodan alat za zdrav i uravnotežen razvoj.
Dugoročni utjecaj
Projekt "U šumi kao u učionici" ima za cilj postaviti temelje za sustavno obrazovanje iz šumske pedagogije u Hrvatskoj. Zahvaljujući suradnji s partnerima iz Slovenije, stvara se mreža edukatora koja će omogućiti kontinuirani razvoj ovog pristupa.

Program: 

Erasmus+

Duljina trajanja projekta: 

Veljača, 2024 do Travanj, 2025



News
Media