Modelna šuma Istra objavila je svoj dugo očekivani priručnik „Šumska pedagogija- za djecu novog doba“ s aktivnostima za roditelje, odgajatelje i edukatore. Priručnik možete besplatno preuzeti na kraju ovog članka, a ako vas zanima tvrda kopija šaljemo ga na upit.
Priručnik je nastajao skoro dvije godine te se je konstanto osvježavao s novim idejama i aktivnosti za rad s djecom u šumskom okruženju. Današnja je brošura potkrijepljena brojnim stručnim i znanstvenim referencama te donosi pozamašne izvore literature, ali i mrežne stranice koje se bave šumskom pedagogijom. Autorice priručnika su odgajateljica Marinela Šuvalić i magistra šumarstva Ana Fornažar. Priručnik je grafički uredio "Intuo" iz Pazina.
Priručnik je vrlo praktičan i namjenjen onima koji rade s djecom, te daje potrebne sadržaje za kreiranje aktivnosti i radionica u šumi. Vjerujemo da će ih priručnik i dodatno inspirirati da osmisle i neke svoje vlastite aktivnosti. Donosimo više od 90 aktivnosti za djecu od 3 do 9 godina i primjere radionica za djecu od 7 do 12 godina. Aktvnosti koje opisujemo naše su vlastito iskustvo u radu s djecom kroz inicijativu „Priče iz šume radionice za djecu“ i kroz projekt "Šumska pedagogija u Istri". Tako da priručnik obiluje originalnim fotografijama s naših radionica čime je većina opisanih aktivnosti i vizualno predočena. Kod svake aktivnosti navodimo potrebni materijal za provedbu i detaljan tijek aktivnosti pa će ga s lakoćom primjeniti i oni koji nemaju iskustva u šumskoj pedagogiji.
Aktivnosti za rad na otvorenom, u šumi, smo grupirali u;
-Istraživačko-spoznajne aktivnosti
-Aktivnosti kretanja
-Senzorne aktivnosti
-Aktivnosti kreativnog izražavanja
Uz to donosimo i aktivnosti iz šumske pedagogije koje se mogu raditi u zatvorenom prostoru uz korištenje didaktičkih materijala s uptama kako ih izraditi. U uvodnom dijelu objašnjava se pojam šumske pedagogije, njezina načela i ciljevi. Šumska pedagogija, dakle, zastupa suvremeni, holistički pristup koji podupire cjelovit razvoj djeteta - potiče djetetove sposobnosti i stvaralaštvo kroz iskustveno učenje. Osim novih znanja, djeca usvajaju i praktične vještine te stječu kompetencije u poticajnom šumskom okruženju. Istaknute su i dobrobiti šumske pedagogije ; fizičke, emocionalno-socijalne te mentalne ili kognitivne koje su sve od izuzetne važnosti za zdrav razvoj djece.
„Poželjno je da djeca što više izlaze iz „umjetnih svjetova“ te da kroz svoja čula iskustveno dožive
svijet koji ih okružuje; da se popnu na stablo, dotaknu puža ili žabu, pomirišu cvijet, hodaju bosi po
travi ili skaču po lokvama, da promatraju promjene koje se dešavaju u pojedinim godišnjim dobima
- da se čude onome što priroda stvara“.
Suradnice na priručniku su Mirela Uzelac, Ana Mandić, Tatjana Družetić, Nora Bertoša i Udruga za promicanje edukacije u prirodi “Drijade”. Priručnik je Izrađen pod pokroviteljstvom Istarske županije, UO za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodno gospodarstvo.
Attachment | Size |
---|---|
sumska_pedagogija_za_print_final.pdf | 2.38 MB |
sumska_pedagogija-web.pdf | 2.64 MB |